سلام خدمت همه دوستان گلم..حدودا دو سالی هستش که با اوبونتو آشنا شدم...الان هم آخرین آپدیت این توزیع رو دارم روی سیستمم.برای شروع کار به نظرم میتونه توزیع خوبی باشه(البته خیلی ها لینوکس مینت رو هم برای شروع کار پیشنهاد میدن)
اوبونتو طعم های دیگه ای هم داره :D 
مثل  Xubuntu زوبونتو که از دسکتاپ xfce استفاده میکنه یکی از پرمخاطب ترین ها و همچنین سبک ترین توضیع هاست.


یا مثل Ubuntu Gnome اوبونتو گنوم که از دسکتاپ gnome استفاده میکنه یکی از زیبا ترین دسکتاپ های اوبونتوئه که اون هم به مدت ۳ سال پشتیبانی میشه.اوبونتو گنوم برای افرادی که میخوان یک دسکتاپ زیبا و دارای جلوه های گرافیکی زیاد داشته باشن خیلی ایده عاله (روی سیستم های خیلی قدیمی کنده به خواطر جلوه های گرافیکی)



یا Kubuntu ، کوبونتو جدید هم به مدت ۵ سال پشتیبانی میشه و توضیع مناسب برای طرفداران  دسکتاپ های مدرنه. میشه گفت مهم ترین تغییر این توضیع ارتقا دسکتاپ اون به نسخه 4.11 بود. Ubuntu Mate اوبونتو ماته جدید برای سه سال پشتیبانی میشه و ایده آل برای سیستم های ضعیف و طرفداران دسکتاپ های کلاسیکه. اینبار ماته شباهت خیلی زیادی به اوبونتو گنوم و اوبونتو یونیتی داشته که شما میتونید با برنامه Munity پنل کاربریتون رو تغییر بدید.



یا هم مثل Lubuntu لوبونتو هم تغییراتی داشته و به مدت سه سال پشتیبانی میشه و میشه گفت بهترین گزینه برای سیستم های قدیمی و کم قدرته.به طوری که میتونه با ۵۱۲ مگابایت رم و ۱ گیگاهرتز cpu بهترین عملکردشو داشته باشه.


                                                                                                                                                   
اینم از اوبونتو خودم :D




البته توزیع های خیلی زیادی هم هستش که انشالله در آینده معرفیشون میکنم و به بررسیشون میپردازم.